Friday, July 09, 2004

Büro-gráciák

Történt egyszer, hogy 18 éves lettem. Ez a tény azonban még nem jelenti azt, hogy az ember "felnőtt". Amikor magad jársz a papírjaid, igazolások és egyéb marhaságok után, na igen, ez egy csöppet kiemel a gyerekkorból.
Addig: elvesztettem valahol Arges környékén az útlevelem, anyám hanyatt-homolok rohant, hogy kivigyen az országból, kiabált és lefizetett, tartotta a hátát míg én az egészből nem éreztem semmit.Aztán újra elvesztődött és én újra nem éreztem semmit, mert megint más űvöltött és követelt helyettem ( ugyebár Szatmáron, de talán máshol sem, nem a legegyszerűbb útlevélhez vagy bármilyen irathoz hozzájutni verekedés nélkül).
Aztán bekötötték a fejem, menyasszonyosan már ugye az ember magáért felel:)))

Esküvő előtt: hajnali vonat, Bp, német konzulátus, beutazó vízum. Épp hogy nem dobtak szalonnát a sok külföldi kérelmezőnek akik a keritésen csüngtek, csak hogy hamarabb sorra kerüljenek...bent: kis szepáré a "vadkeletieknek", mint én a sasos útlevelemmel. Három éjjel, három nap, végre labdába rúghatok, ékes magyarsággal kezdem a mondókámat. Két hét múlva esküvő, kiutazási vízum kéne..."csak hat hét múlva lesz", hűtött le a hölgy "mert ha magácska oda férjhez megy akkor előbb kell az ottani izé egy hogyishívjákot faxoljon amit jóvá kell hagyni a nemtomkivel és különben is..." hogy képzelem én, nyomorult kisebbség. Ekkor gyújtottam rá előszőr és amig ilyesmi van talán soha le sem teszem ezt az árkozott fütölőt.

Németország: Berlin- szakadó eső de a...ja ez más; szal, megváltozott a nevem s ennek nyoma kellett legyen a sasos útlevelemben:) Irány a román követség, egy szót annyit sem beszélek románul, hát ékes németséggel kezdtem a mondókámat: "egy pöcsét kéne arról hogy a román államnak is ezentul csak Frau Backes vagyok" persze ezt olyan mértékű félelemmel és rettegéssel adtam elő, hogy a nőci az orromra vágta a kisablakot. Aztán visszatért és miután látta, hogy dicső földje szülötte vagyok én is, ékes románsággal kezdte nekem ecsetelni a dolgait. Mint borjú az új kapura, egy mukkot, annyit se értettem az egészből. Újra rámcsapta a kisabalakot, de aztán már nem jött vissza.
Legörbült szájjal, mint akit jól merakatak vonultam haza, ihhonról??? A harmadik ideiglenes hazámat tapostam. ÉS jött a felmetősereg a férjem személyében, a trójai faló csak bújjon el, olyat cserdített a kisabalakra, hogy az nyomban kinyílt és sűrű "pardonpardon" közepette 70 márkáért bepöcsételtek nekem...ezt nekem mért nem sikerült elérnem???

Itthon: Sárosapatak, bodrogparti Athén, nyomtatványiroda: Főszereplők, Döncike és Töltött Galamb:-)Az ügy kezdete kb egy évvel ezelőttre tehető. Új szemlyigazolvány kéne: előbb váljak el, elváltam, de a válópapírban nincs benne, hogy mostantól Tarsoly lehet újra, hát házasodjanak össze Bp is hogy legyenek itt is anyakönyvezve, így talán egyszerűbb lesz a dolog. Mi vaaan??? Ha nem, akkor beadhat egy kérelmet a belügyminisztériumba, 30000 pénz, névváltoztatásra - mint később kiderült, ha akartam sem lehettem volna Szaros Pista, mert ezt csak az ehonbéliek vehetik igénybe. Telefon a Német honba, mit kell? hogy kell??? Senki nem tudja. Internet, a legcsodálaosabb dolog a világon, mert egy élő földi sem tudta amit itt találtam. Uzsgyii az első határmenti város, Passau. Mindenki kedve, és mosolyog és így tűnik minden ok...vajon milyen törvények szerint házasodtam, német?...román???...esetleg magyar??? Három éjjel, három nap, kidrült a nagy igazság...német! Király! "Hölgyem, pár nap, és postázzuk az igazolást"...egy hónap...másfél. Telefon: csuldigung, összeomlott a rendszer, el is feletkeztünk a dologról..." KÖSZI!
Végre a kezemben a papír amivel új életet kezdhetek:) Sárosapatak, bodrogparti Athén, nyomtatványiroda: Főszereplők, Döncike és Töltött Galamb:-)"uhumm...nos, az igazolvány egy héten belül elkészül...viszon ebből a papírból nem derül ki, hogy elváltál, tehát a rendszerben továbbra is házasként vagy nyilvántartva..." MIIIIIIIII???? Facsiga, ha tudnák ezek a libák, hogy mi kell ehhez az egész marhasághoz, hány igazolás, milyen fordítás (mert az sem mindegy)...menj vissza 100x, talán sikerül a végée járnod:) És az állampolgársági kérelem még itt van a nyakamon:) Tavaly visszutasították...talán jövőre már nem:)
Szal, izgalmas dolog ez az ügyintézősdi:)

2 Comments:

Blogger ger said...

szerintem minden olvasó álma, hogy olyan dolgokat olvasson, ami mintha vele történt volna meg, vagy meg is történt, vagy csak hetett volna. Ez a bürokráciával szembeni kurvaanyátok pozició, szvsz az egyetlen közös mag az emberiség hetedhét kultúrájában. Egyetértek és együttérzek, Teklacsek, de van megoldás, menj férjhez egy hivatalnokhoz. lehet, hogy tértivevényes kérvényt kell majd benyújts, hogy felporszívózzon, de belejösz és élvezni fogod, ha csak egy potom válókeresetet nyújtasz be:)

7:13 AM  
Blogger ger said...

hüséges olvasóhoz méltón elég türelmetlen vagyok. mikor jön már a Blogkacara II, vagy az Emlékmorzsák Visszatér? Folytassa, kérem. az olvasók nevében.

2:41 AM  

Post a Comment

<< Home